همت کار همت کار .

همت کار

سهم 25 درصدی پردازنده های AMD در استیم

نقاط عطف اصلی AMD مشاوره کامل با پردازنده های این شرکت نیست و سازنده تراشه هنوز به خصوص در زمینه پردازنده های قدرتمند رایانه بسیار موفق است. از زمان ظهور پردازنده های رایزن و معماری ذن ، AMD از اینتل رقیب سنتی خود در بازار پردازنده پیشی گرفته است.

در حالی که اینتل به دنبال توسعه نسل های جدید با معماری پیشرفته تر است ، AMD به سرعت شکاف خود را کاهش داده و حتی با رقابت خود فاصله را کاهش داده است. این شکاف طی سالهای نسبتاً طولانی بیشتر شد و تعداد کمی معتقد بودند AMD می تواند آن را پر کند. به گفته لیزا سو ، مدیرعامل این شرکت ، سهم پردازنده های AMD در استیم به 25 درصد رسیده است.

طبق آماری که از طریق Steam Hardware Survey به دست آمده است ، سهم پردازنده های AMD در این سیستم عامل 25٪ است و این سهم هر ماه 1٪ افزایش می یابد.

AMD اکنون آماده رقابت جدی با پردازنده های بازی برای اولین بار است. این شرکت قصد دارد این کار را با پردازنده های Raizen 5000 به عنوان اولین پردازنده بازی خود انجام دهد. این کاری است که این شرکت قبلاً هرگز انجام نداده است.

سهم پردازنده های AMD را با Zen 3 افزایش دهید و چشم به آینده بنشینید

در واقع ، این یک بازی بوده است که AMD طی دهه گذشته به طور کامل به Intel از دست داده است. AMD سعی کرد در سال 2011 با معماری بولدوزر رقابت کند اما تا سال 2017 که اولین نسل پردازنده های رایزن معرفی شد ، نتیجه ای نداشت.

اگرچه این پردازنده ها عملکرد خوبی در بازی ندارند ، AMD سعی کرد با تمرکز بر تعداد زیادی هسته پردازشی مناسب و IPC ، توجه کاربران را به خود جلب کند و همچنان سهم بازار پردازنده را به خود اختصاص دهد.

این شرکت اکنون از نظر استانداردهای اینتل برای پردازنده های نسل سوم Raizen یا 3000 با اینتل رقابت می کند. این اولین بار است که از سال 2006 اتفاق می افتد و AMD تقریباً اینتل را شکست می دهد.

حال ، اگر AMD با پردازنده های جدید Zen 3 موفق به نمایش عملکرد قابل توجهی در بخش بازی شود ، با اطمینان می توان گفت که موقعیت این شرکت در بازار با تغییرات مثبت زیادی همراه خواهد بود.

AMD قبلاً اینتل را در زمینه پردازنده های نوت بوک شکست داده است و اگر این اتفاق در فضای بازی رخ دهد و اینتل در این زمینه پیشگام AMD باشد ، اوضاع برای Intel و AMD بسیار دشوار خواهد بود.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۶:۲۶ توسط:نیکجو موضوع: تکنولوژی نظرات (0)