همت کار همت کار .

همت کار

5 نکته طلایی هنگام خرید منبع تغذیه

اخیراً دستگاه های پرقدرت جدیدی معرفی شده اند که مهمترین آنها مشاوران سری 5000 ، گرافیک های سری Nvidia RTX30 و گرافیک های سری Radeon RX 6000 AMD هستند.

بسیاری از کاربران تصمیم گرفته اند سیستم جدیدی خریداری کنند یا سیستم موجود خود را ارتقا دهند. به دلیل قدرت بسیار بالای این دستگاه ها ، احتمالاً بسیاری از کاربران مجبور به خرید منبع تغذیه جدید نیز هستند. منبع تغذیه نقش حیاتی در سیستم دارد ، اما بسیاری از آنها توصیه های لازم برای خرید محصول مناسب را در نظر نمی گیرند.


1. قدرت منبع قدرت


انرژی یکی از مهمترین اجزای سازنده هر منبع تغذیه است و همچنین مهمترین عامل هنگام خرید منبع تغذیه جدید است. برق منبع تغذیه ای که سازندگان تبلیغ می کنند همیشه اسمی است و میزان توان خروجی برق به کارایی آن بستگی دارد. به طور طبیعی ، یک منبع تغذیه استاندارد و با کیفیت بالا ، یک قدرت خروجی نزدیک به توان نامی را فراهم می کند. میزان قدرت برای هر منبع تغذیه به دو دسته تقسیم می شود. میزان خروجی قدرت آبشار و حداکثر توان خروجی برق.

درجه بندی قدرت مداوم یا مداوم حداکثر میزان توان است که منبع تغذیه می تواند تحت هر شرایط ولتاژ و دما ورودی تأمین کند. این ویژگی را معمولاً می توان روی برچسب قدرت هر منبع تغذیه عقب بررسی کرد. به عبارت دیگر ، این میزان قدرت منبع تغذیه شما در سیستم شما است.


2. حداکثر توان خروجی برق


بر خلاف نرخهای آبشار ، ثبات در حداکثر درجه خروجی منبع تغذیه وجود ندارد. منبع تغذیه شما فقط می تواند با حداکثر توان خروجی خود برای مدت زمان کوتاه کمتر از 10 ثانیه کار کند و پس از آن مکانیسم محافظت فعال شده و عملکرد متوقف می شود. به عنوان مثال ، برای منبع تغذیه 850 وات ، حداکثر توان خروجی در حدود 935 وات است. در بعضی از منابع تغذیه ، میزان کل توان خروجی در برچسب محصول ذکر شده است که با نام محصول یا برچسب توضیحات متفاوت است.


3. حفاظت از ایمنی


پاور همچنین یک وسیله محافظتی در رایانه است ، بنابراین قبل از هر چیز باید استانداردهای لازم برای محافظت از ایمنی را داشته باشد. یک نکته بسیار مهم و ضروری می تواند در صورت لزوم باعث نجات جان اجزای گران قیمت سیستم شما شود. این قسمت از منبع تغذیه از مدارهای ایمنی مختلفی تشکیل شده است که هر کدام در یک زمان خاص کار می کنند و از منبع تغذیه و سایر اجزای سیستم محافظت می کنند.


 OVP
یکی از مشکلاتی که می تواند در مصرف برق ایجاد کند ، افزایش غیر عادی ولتاژ خروجی است. اگر این مشخصه از مقدار مشخص شده بیشتر باشد ، ولتاژ منبع تغذیه قطع می شود. پس از حل این مشکل ، برق مجدداً برقرار می شود. این از آسیب رساندن به مادربرد و سایر قطعات جلوگیری می کند.


OCP
وقتی جریان تأمین شده از هر ریل از ولتاژ حداکثر جریان خروجی منبع تغذیه بیشتر شود ، برق برای محافظت جریان را قطع می کند. پس از بازگشت جریان به حالت عادی ، تابع توان به حالت قبلی برمی گردد.


OPP
اگر مصرف برق سیستم بیش از متوسط ​​توان منبع تغذیه باشد ، این مدار به کار می افتد و برای محافظت از آن برق را قطع می کند.


4. طراحی منبع تغذیه راه آهن و نیازهای برق


طرح ریل منبع تغذیه به دو مجموعه تک ریل و چند ریل تقسیم شده است. هر طرح مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد. تفاوت بین طراحی طراحی تک ریل و تک ریل این است که منبع تغذیه دارای چندین خروجی برق + 12 ولت است. + 12 ولت منبع اصلی برق است بنابراین توان مورد نیاز نسبتاً زیاد است. برق مورد نیاز پردازنده ، کارت گرافیک و مادربرد توسط + 12 ولت تأمین می شود. به طور کلی ، طراحی منبع تغذیه تک ریل یا چند ریل را می توان از جدول مشخصات محصول تعیین کرد.


5. شخصی سازی و طراحی کابل های استاندارد


طراحی قسمت کابل منبع تغذیه به سه نوع کامل ، نیمه مدولار و غیر مدولار تقسیم می شود. تفاوت این طرح ها در این است که می توان کابل ها را از بدنه برق جدا کرد. مزیت منابع تغذیه کاملاً مدولار این است که کاربر می تواند کابلها را به طور منظم و با سلیقه بر اساس فضای موجود و مدیریت بهتر کابل متصل کند. در این حالت امکان شخصی سازی کابل ها نیز وجود دارد. اکثر منابع تغذیه پیشرفته موجود در بازار همگی استاندارد هستند. سری MBG منابع تغذیه MSI کاملاً ماژولار هستند و کاربران می توانند کابل ها را به دلخواه خود تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید: 5 نکته طلایی هنگام خرید منبع تغذیه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۹:۲۷ توسط:نیکجو موضوع: تکنولوژی نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده