همت کار همت کار .

همت کار

نکات اساسی در زمینه‌ دودکش سیستم گرمایش

آیا به کار گیری از لوله های آکاردئونی برای دودکش مجاز است؟ آیا به کارگیری از لوله های آکاردئونی برای دودکش مجاز است؟زیرا بدنه دیواره این دسته دودکش ها استحکام کافی را ندارند و به مرور زمان بر اثر حرارت و رطوبت احتمال ترک شدن موجود هست .

به دلیل کمبود قطعاتی که در نیز قرار گیرد , درین مدل دودکش ها , احتمال آببندی شدن در محل اتصال را بطور بی نقص ندارد و احتمال رجوع و برگشت محصول ها احتراق به محفظه مضاعف است . بدلیل گونه ساختار , این جور دودکش به مرور زمان صورت اول خویش را از دست میدهد و به صورت معلق درمی آید .

همینطور احتمال تولید پیچ و تاب های نا مناسب در زمان دودکش موجود است u صورت ضمناً وزن خویش لوله آکاردئونی قادر است در زمان طولانی سبب بیرون شدن آن از محل اتصال به دهانه دودکش های دیواری ومنجر به برگشت تولیدها احتراق به اطراف شود . افت فشار در‌این لوله ها مضاعف است و تاثیر منفی در مکش سیال دود  داراست .

 

آیا می شود از دودکش شومینه به جای دودکش گرم کننده به کار گیری کرد؟
این فعالیت سفارش نمی‌شود ولی درصورت ضرورت با رعایت وضعیت زیر قابلیت پذیر است : درصورتی که که دودکش شومینه تا پشت بام جهت دهی شده باشد یعنی دودکش به طور اصولی پباده سازی و اجرا شده باشد و ورودی دودکش گرم کننده به شومینه کاملاً آببندی شود و رعایت دست کم اتصال و زانویی و شیب صعودی , الزامی است .

 

 در صورتیکه کسی مبتلا گاز گرفتگی شد چه اقداماتی بایستی انجام داد؟

  1. شخص مسموم را از محفظه کثیف به هوای آزاد منتقل فرمایید .
  2. گریبان بلوز و کمربند و جامه های تنگ اشخاص مسموم را گشوده فرمایید
  3. درصورت قابلیت و امکان عملیات اکسیژن دهی به شخص مسموم را با غایت توجه استارت نمایید .
  4. گشوده نگه داشتن رویکرد های تنفسی و تماس با اورژانس در روند بعدی درمانی بایستی گزینه دقت قرار گیرد .
  5. به خاطر داشته باشید که بیرون کردن اشخاص مصدوم از اطراف کثیف و قرار دادن آنان در محفظه گشوده از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه به حساب آورده می شود .


علل دارای اهمیت سرد شدن دودکش ها قادر است به شرح زیر باشد :
عمدتاً سردی دودکش ها در آن نوع از مواقعی حادثه می افتد که دودکش بطور اصولی و استاندارد پباده سازی و نصب نشده باشد و دودکش عملاً قابلیت تهویه تولید ها احتراق را به صورت مناسب نداشته باشد .

در اثر احتراق وسیله گازسوز اکسیژن محفظه مصرف می شود در شرایطی‌که که منافذ و مجرای محل ورود هوا برای سوختن و سیله گازسوز ناکافی باشد , عملاً شاهد نبود اکسیژن در فضا خوا هیم بود و فضای اطاق در گیر یک گونه فشار منفی در مقایسه با هوای خارج می شود , در این صورت جریان هوا از روش دودکش از خارج به درون اطاق برقرار و دودکش سرد می شودکه معنای آن این است که در‌این حالت تولیدات احتراق دربرگیرنده ( co و co۲ ) بطور بدون نقص از محفظه بیرون نمیشوند و قسمتی از آن در محفظه منتشر شده و احتمال خطر برای شهروندان موجود است .

استراتژی پیشنهادی در‌این موردها پیشنهاد به شهروندان برای گشوده گذاشتن جزء درب یا این که پنجره که در مسیر جریان هوا است وبتواند اکسیژن کافی به دور و بر برساند .

در صورتی‌که که بعداز گذر کرد چندین دقیقه بازهم دودکش به عارضه ها متعدد گرم نشود , توصیه میشود وسیله گازسوز خاموش شود و متخصصین آن را کاملاً ارزیابی نمایند تا آن موقع می توان برای گرم کردن محفظه از گرم کننده برقی بهره مند شد .

استراتژی مستمر آن است که دودکش ها بصورت اصولی و استاندارد تا پشت بام خانه اجرا و اکسیژن کافی برای سوخت وسیله گازسوز در محفظه تامین شود .

این احتمال هم موجود است که به دلیل سردی بیشتراز حد , سوز و سرما از روش دودکش هایی فلزی که غیر اصولی اجرا گردیده اند به بدنه آن منتقل شود و از روش سوق‌دهی بخش هایی از دودکش های درون اطراف اطاق را هم سرد نماید که بجهت سردی دودکش , گازهای داغ بهمراه تولیدها احتراق در اثر برودت دیواره دودکش سرد و عملاً سنگین وزن شده و بصورت مناسب و اصولی از دودکش بیرون نمی‌شود و درصدی از تولید ها احتراق در اطراف خانه پخش می شود , در این‌حالت هم می شود به شهروندان سفارش کرد با استعمال از عایق های مطلوب دودکش های فلزی خویش را پوشش دهند .

از سایر عواملی که قادر است سبب به سرد شدن دودکش ها شود ساخت جریان های هوای تند باد است که بطور بی واسطه و غیر بدون واسطه بر دودکش ها وارد و عملاً بر جریان خروج حرارت و تولیدها احتراق از دودکش ها موفق می شود و آن را به باطن محفظه بر می گرداند .

استراتژی پیشنهادی عبارت است از اجرای درست و اصولی دودکش ها تا پشت بام و نصب کلاهک H بر روی آن و رعایت مسافت دودکش از دیوارهای جانبی و طول دودکش دستکم ۶/۰ متر فراتر از تراز پشت بام .

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۹:۳۲ توسط:نیکجو موضوع: مقالات ساختمان نظرات (0)