همت کار همت کار .

همت کار

تعمیر پمپ آب خنک کننده آبی


واترپمپ خنک کننده وسیله‌ای است که قادر است برای روزهای گرم شما هوایی خنک و رطوبت کافی را مهیا کند . تعمیر پمپ آب خنک کننده بسته به مشکلی که در آن ایجادشده میتواند کاری سهل یا این که مستلزم به شخصی با سابقه باشد . به حافظه داشته باشید که کولرآبی هم نظیر بقیه اسباب و اثاث الکتریکی به جهت به کارگیری طولانی مستهلک میشود و از کار میفتد . پس چه‌بهتر که با سرویس و رسیدگی دوره‌ای احتمال حاد شدن خنک کننده را کمتر کنیم .

سوختن و ازکارافتادن پمپ آب سیستم سرمایش که با اسم واترپمپ نیز مشهور است از مشکلات همگانی کولرآبی است . بخشی از گروه موتور سیستم سرمایش که به طریق پره‌های منظم در نصیب پایینی محور جای‌دارد , واترپمپ نامیده میگردد , و فعالیت پمپاژ آب به بدنه سیستم سرمایش را انجام میدهد . سوای واترپمپ خنک کننده نمی‌تواند هوای خنکی ایجاد کند . پس درصورتی‌که شم کردید هوای سیستم سرمایش خنک نمی باشد اضطراری است هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر پمپ آب خنک کننده مبادرت فرمایید .

تعمیر پمپ آب خنک کننده و خطاها واتر پمپ سیستم سرمایش
۱ - نرسیدن آب کافی به پمپ آب خنک کننده

کار نکردن پمپ آب خنک کننده ممکن در اثر نرسیدن آب کافی به اساس مهم پمپ واقعه بیافتد . جهت تعمیر پمپ آب خنک کننده نخست ارزیابی فرمایید که آیا اساس پمپ در آب پوشانده شده‌است یا این که خیر . در‌صورتی‌که آب کافی نیست می بایست شناور و محل ورود آب تحلیل شوند . احتمالا شناور در جای خویش قرار نداشته باشد و یا این که آب به علت گرفتگی یا این که ترکیدگی شلنگ از نصیب محل ورود عبور نکند .

خلل در برق سیستم سرمایش و پمب آب سیستم سرمایش

اطمینان نتایج نمایید که پمپ آب خنک کننده به خروجی الکتریکی وصل باشد . این کار را میتوانید با یاری مولتی متر انجام دهید . دقت فرمایید که در حالتی که تجربه کافی ندارید این کار را به عهده یک برق‌کار یا این که سرویس‌کار سیستم سرمایش بگذارید . چراکه رطوبت و سیم‌های برق سیستم سرمایش می توانند برای شما خطرناک باشند .

چنانچه اتصال برقرار بود مدار شکن را باز‌بینی فرمائید . مدار شکن نوعی دکمه است که بضاعت و توان انقطاع جریان برق زیر موقعیت اتصالی را دارااست . گهگاه زمانی دستگاه در دوره‌ای طولانی کار مینماید مدار شکن فعال می گردد و جریان برق را انقطاع می کند , به‌خصوص هنگامی که در منزل به طور همزمان وسایل برقی پرمصرف دیگر مثل خودرو لباسشویی یا این که جارو برقی شاغل باشند .

گرفتگی در شلنگ و دیگر اجزای پمپ خنک کننده

در شرایطی‌که سیستم الکتریکی و برق‌رسانی به پمپ مشکلی نداشت , احتمالاً در جزء خنک کننده گرفتگی بوجود آمده است . مشاهده کنید آیا کفی پمپ در اثر ته‌نشین شدن آهک گرفته است یا این که خیر . بخش اعظمی از وقت ها به‌خصوص در مناطقی که آب آن آکنده از املاح معدنی است گرفتگی‌هایی از این قبیل به‌وجود میاید و بازدارنده وصال جریان آب به قسمت‌های دیگر میگردد .

تعویض پمپ آب خنک کننده ( واتر پمپ )

درصورتی که که تعمیر پمپ آب کولر مقدور نبود , نسبت به تعویض آن مبادرت فرمایید . واترپمپ گذشته را با گشودن کاغذ کناری بدنه سیستم سرمایش پیدا فرمائید . درحالی‌که پمپ در اکنون کار کردن است به‌آرامی شلنگ آب‌رسان که از پمپ به خنک کننده وصل می گردد انقطاع نمائید .

ملاحظه کنید آیا اصلاً هنگام کار کردن پمپ , آبی از شلنگ بیرون میگردد و جریان آب مطلوب است؟
در حالتی‌که مشکلی بازدید کردید حتمی است خنک کننده را از برق بکشید و با سیم‌چین گیره دو سوی شلنگ پمپ را انقطاع فرمایید . آن‌گاه خط آب‌رسانی که در گوشه ای T صورت در محل آب‌رسانی جای‌دارد را حذف نمایید . بعداز تنظیم پمپ آب تازه به‌سادگی شلنگ پمپ کولرآبی خویش را به نصیب T صورت آب‌رسانی متصل فرمایید . بعد طرف دیگر شلنگ را به توزیع‌کننده آب حرفه متصل فرمائید . حال دیگر اجزای خنک کننده را که انقطاع نموده‌اید سرجای خویش وصل کنید . مبداء تغذیه را روشن کرده و خنک کننده را به کار بی اندازید .

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۵:۳۱ توسط:نیکجو موضوع: مقالات ساختمان نظرات (0)