همت کار همت کار .

همت کار

کاربرد فیلتر هپا چیست

کاربرد فیلتر هپا
فیلتر هوا وسیله ای است که سبب جذب ذرات ریز و آویزان و ناخالصی های مو جود در هوا می شود . عمده فیلتر های هوا از سلولز کار آوری شده که با فیبر های تصنعی و مصنوعی مخلوط گردیده اند ساخته میگردند و در وسایلی متفاوتی مثل جارو , خنک کننده گازی اسپلیت , تصفیه هوا , خودروها تلاش دارا‌هستند و در اشکال متفاوتی با ساختار و کیفیت مختلف ساخته می‌شوند .

شرکتهای اکثری اشکال غربال با تکنولوژی و دانش روز , با جذب مختلف مثل فیلتر هوا هپا , فیلتر هوا کاغذی , فیلتر هوا اسفنجی , فیلتر هوا کربنی را ایجاد و به بازار عرضه میکنند . امروزه یکی غربال های کاربردی در وسایل سرمایشی و گرمایشی غربال هپا است . ما در خبرنامه دماپویا ساختار غربال هپا و کاربرد آن را بررسی در مقاله پایین به آن پرداخته ایم و به شما سفارش میکنیم تا انتها مطلب با ما همراه باشید .

کاربرد فیلتر هپا
در محیط منزل و دفتر هوایی که شما تنفس می‌کنید دربردارنده آلاینده هایی نظیر ذرات ریز آویزان , گرد و غبار , پرز گلیم بافت و ذرات خاک هست و به راحتی وارد دستگاه تنفسی بشر می‌شوند به مرور زمان قابلیت و امکان پیدایش مشکلاتی نظیر آسم و حساسیت را خصوصا در اشخاص با اهمیت نظیر سالخوردگان و خردسال ها ارتقا عرضه می کنند .

امروزه شرکت ها اسباب و اثاث خانگی در وسایلی که دمش و دهش هوا داراست و دارنده غربال میباشند نظیر خنک کننده گازی اسپلیت , تصفیه هوا , جارو از فیلتر هپا استعمال میکنند همینطور این غربال در مسئله های دیگری نظیر آزمایشگاه و صنعت کاربرد داراست .

ساختار فیلتر هپا به‌این شکل است که الیاف پلیمری یگانه نظیر الیاف شیشه ای , فایبر گلاس به صورت تصادفی و نامنظم درهم فشرده گردیده اند دارنده منافذ ریزی میباشند و در هنگام عبور جریان هوا از غربال هپا ذرات بزرگتر از ۰ . ۰۳ میکرون در غربال باقی می ‌مانند .

فیلتر هپا در معنای حذف ذرات آویزان هوا با همت بالا میباشد , برای ارتقا سعی و جذب بیشتر , فیلتر هپا را به شکل آکاردئونی تا می نمایند براین اساس حجم متعددی از فیلتر در یک قسمت کوچک فشرده می شود . انگیزه به کار گیری از فیلتر هپا در وسایل حذف ریزترین ذرات آویزان در هوا است , پباده سازی فیلتر هپا به صورتی است که به هنگام عبور هوا به سه شیوه مسدود کردن , گیر افتادن , تکثیر و پراکندگی انجام می پذیرد .

فیلتر هپا به جهت داشتن لایه های گوناگون و متعدد , با عبور جریان هوا که دربردارنده ذرات ریز و درشت آویزان میباشد ذرات با قطر 100 نانومتر در فیلتر باقی میمانند و جریان هوا به حالت شعاعی از فیلتر ادامه داراست و از آن جا که بافت فیلتر هپا متراکم است , ذرات بزرگتر از ۱ میکرون در الیاف متراکم غربال گیر میفتند ولی هوا عبور می‌نماید و در سطح انتها ذرات کوچکتر از ۰ . ۱ میکرون به‌ طور مداوم تغییر تحول جهت می دهند و در یک مسیر نامنظم جنبش می‌نمایند .

این گونه تکان سبب میگردد تا سرعت تکثیر آن ها کاهش یافته و احتمال گیر افتادنشان در فیلتر هپا ارتقاء می‌یابد و براین اساس فیلتر هپا ریزترین ذرات جانور در هوا را تصفیه می‌نماید و هوای منزه و عاری از آلاینده را برای شما مهیا می کند . رده‌های فیلتر هپا براساس مقدار فیلتراسیون آنها انتخاب می گردد و دارنده منزلت های گوناگون H10 , H11 , H12 , H13 و H14 می‌باشد .


برچسب: فیلتر هپا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۸:۱۴ توسط:نیکجو موضوع: مقالات ساختمان نظرات (0)