همت کار همت کار .

همت کار

توصیف وال هنگ

توصیف وال هنگ
وال هنگ در واقع یک عبارت لاتین در معنای معلق از دیوار یا این که معلق به دیوار است . که در موقعیت کلی در کشور ایران به تجهیزاتی اطلاق می شود که در باطن خدمت های بهداشتی بصورت فارغ از مبنا و به دیوار نصب میگردند . هر چند استعمال همگانی از واژه و کلمه وال هنگ را بایستی تعمیم بخشید و برای هر وسیله و چه بسا پارچه و لباسی که به دیوار معلق شده باشد این عبارت را به کار برد.

البته بصورت کلی کمبود فضای کافی در منزل های مدرن و نگاه به هر چه زیباتر شدن و لاکچری تر شدن پباده سازی داخلی دستشویی منجر شده تا نسل جدیدتری از امکانات برای منزل ها وارد بازار شود که از این دست می شود به امکانات خدمت های بهداشتی موسوم به وال هنگ هم اشاره نمود .

وال هنگ اصولا به عبارتی امکانات معمول توالت است که به جای تعبیه شدن در کف دستشویی و یا این که خزینه و یا این که قرار دریافت کردن بر روی شالوده های جا گیر و مستلزم محیط بصورتی اتصال داده می شود که فلاش تانک , لوله کشی , امکانات جاگیر و . . . آن در دیوار نهفته می شود .

به خواسته نصب امکانات توالت وال هنگ لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آب سرد و گرم نیز در باطن دیوار انجام می شود و این امکانات سوای داشتن اساس محافظ و یا این که اتصالاتی که در منظر باشد به شکل متصل به دیوار نصب می شود و به نوعی با حذف اتصالات مازاد آنان تلاش شده تا دور و بر و نمای بهتری در دستشویی تولید شود .

غالبا ظواهر دوچندان زیباتر امکانات وال هنگ منجر شده‌است تا اکثری از کسانی که در حوزه تزئینات داخلی و یا این که چیدمان داخلی کار می نمایند نصب این امکانات را پیش گویی و سفارش نمایند و صرف لحاظ از این‌که در حال ایجاد ساختمان تازه می باشید و یا این که در شرف تغییراتی در منزل خویش میباشید توصیه میکنند که برای نصب سرویس بهداشتی فرنگی از مدل وال هنگ و یا این که روشویی وال هنگ و نصب شیرآلات توکار مبادرت کنند .

اگرچه صرفا انگیزه نصب امکانات وال هنگ به کارگیری از مزیت های دکوراسیونی و زیبایی آن نمی باشد و در پباده سازی این امکانات سعی شده تا با به کار به دست آوردن شیوه باصرفه تر برای تخلیه فاضلاب , لوله کشی مختلف , حذف مخارج مازاد و . . . به کار گیری و مصرف آب و برق را هم تا حدود متعددی کاهش بدهند .

فلاش تانک سرویس بهداشتی در داخل دیوار کار گذارده می شود , هیچ لوله و اتصالاتی در چشم نمیباشد , دستشویی خارجی بصورت آویزان در هوا نصب می شود و اساس ای ندارد , روشویی وال هنگ انجام می شود و لوله کشی نما داری بر روی دیوار نصب نمی‌شود , شیرآلات , جا صابونی و . . . همگی بصورتی نصب می گردند تا نما و فضای توالت با هماهنگی خاصی ملازم شوند .

گونه های امکانات وال هنگ
اعم از مطرح ترین امکانات توالت که بصورت وال هنگ ساخته و مضاعف موردپسند هستند , می شود به دستشویی خارجی وال هنگ , روشویی وال هنگ , شیرآلات وال هنگ یا این که به عبارتی توکار کابینت های متعدد توالت و هر تجهیز دیگری که فارغ از شالوده و اتصالات مازاد به دیوار در توالت نصب می شود اشاره نمود .

رایج ترین امکانات وال هنگ که همت فراوان بیشتری دارا هستند و از حیث مردمان و کارشناسان تزئینات و چینش داخلی نیز دوچندان آیتم دقت می باشند نصب دستشویی خارجی وال هنگ و نصب روشویی وال هنگ و به کار گیری از شیرآلات وال هنگ است که هر یک در مقاله‌ها جدا ای توضیح داده شدند .

در کدام یک از خدمت های بهداشتی خوبتر است وال هنگ به کار گیری کنیم؟
اکثری از اشخاص راجع به نصب امکانات وال هنگ این سوال را دارا‌هستند که در کدام دسته خدمت های بهداشتی می‌توانند مبادرت به نصب امکانات وال هنگ بکنند .

بصورت کلی امکانات بهداشتی وال هنگ لاکچری خیس و زیباتر میباشند و هیچ محدودیتی برای اجرای این امکانات در خدمت های بهداشتی گوناگون از نگاه همت نیست . اگر چه سفارش می شود که برای خدمت های بهداشتی که فضای کمتری دارا هستند ترجیحا از این جور امکانات به کار گیری نمایید چون در گسترش و تولید فضای عمده در دستشویی فراوان تاثیر گذار می‌باشند .

ولی در دستشویی ها و یا این که خزینه هایی که اطراف به شدت محدود است و بعضی میپندارند که دراین جا ها از این مدل امکانات می شود استفاده نمود بایستی این نکته را اشاره کنیم که در هر حال نصب این جور امکانات هم فضایی را اشغال خواهد کرد .

سرویس بهداشتی فرنگی وال هنگ و روشویی وال هنگ و . . . درهرحال لوله کشی فاضلاب , لوله کشی آب گرم و سرد , فلاش تانک و . . . را نیاز دارا هستند و نصب این امکانات به منزله حذف بعضی از پارامترها نمی‌باشد . صرفا اتصالات و متعلقات این گونه امکانات وال هنگ در تحت دیوار قرار می‌گیرند و از حیث نهفته هستند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۲۷ توسط:نیکجو موضوع: مقالات ساختمان نظرات (0)